As Farrucas

Datos extraídos do “Diccionario Flamenco” de Jose Blas Vega y Manuel Rios Ruiz, Cinterco – 1985:

FARRUCA. /. [De farruco, denominación con que los andaluces designaban al gallego o al asturiano recién salido de su tierra, y éste del ar. furuq, valiente.] Según Gabriel Mana Vergara, en su Diccionario etnográfico americano, en Cuba también llamaban así a los asturianos y gallegos. Cante aflamencado de origen gallego, con copla de cuatro versos octosílabos que riman segundo y cuarto. Es cadencioso y melancólico con claras influencias de algunas formas gaditanas. La definitiva adaptación flamenca se debe a El Loli, que al decir de Domingo Samperio, fue su primer cultivador importante, seguido de Manuel Torre, a principios del siglo XX. En la actualidad apenas se canta y sólo se emplea para acompañar el baile del mismo nombre, pero en los años diez y veinte tuvo gran popularidad, como se comprueba por las muchas grabaciones discográficas de estos años. // 2. Baile sobrio y viril, con cierto aire de soleá, en el que destacan los redobles de pies y fuertes taconazos propios de hombre con predominio de actitudes hieráticas. Es melancólico y estático, cadencioso y grave, cuya mayor dificultad estriba en los redobles a contratiempo que alternan con sus pasos peculiares. Su creador fue Faíco. con la colaboración del tocaor Ramón Montoya, como lo atestigua El Maestro Otero en su libro, alcanzando con él una gran popularidad, siguiéndole en su interpretación Joaquín El Feo y El Gato, siendo Ramírez quien lo desarrolló plenamente. Como baile, la farruca es mucho más interesante flamencamente que como cante, de ahí su vigencia actual en algunos repertorios desde que Manuel de Falla anotara sus ritmos, a través de Félix Fernández García, llamado Félix El Loco, en 1918, para incluirlos en el ballet El sombrero de tres picos.

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Acerca de furafollas
Furafollas Agrupación Teatral é un espazo aberto ás comunidades galega e catalana, no que os seus integrantes traballan co gallo de proxectaren as súas inquedanzas artísticas. O noso principal obxectivo é promover e divulgar a cultura galega e catalá a través da expresión teatral; porén nas nosas performance teñen cabida outras artes como a música, a plástica… Todo o que a nosa imaxinación permita. * Furafollas leva trece anos facendo teatro galego en Barcelona. Entre as nosas montaxes podemos destacar: a) “Circo na Rúa” (produción propia). Espectáculo para público de 2 a 90 anos b) “A máquina do Sr. Malagaita” (produción propia). Espectáculo antibelicista para cativos e adultos acompañados. c) “Estrama” (de Raúl Dans). Drama rural ambientado no agro galego. Unhas terras que se venden e unha pedra que sinala a demarcación en venda. Unha pedra que sinala tamén os niveis de tolerancia humana. d) “Don Chapapote” (produción propia). Don Chapapote é o dono de todo o chapapote das praias de Galicia e de todo o mundo * pero ten medo que o seu antigo amigo americano George Bush lle faga un ataque preventivo para roubarlle o seu prezado alcatrán. e) “Qui mou el mon?” (produción propia). Unha denuncia aos abusos económicos sobre os países subdesenvolvidos e á globalización baseada no rendemento do capital. f) “¡¡Llasforafu!!” (produción propia). Unha explicación alternativa da creación do mundo. g) “Troleiros da Provença” (produción propia). Unha encrucillada de xentes que aman os contos e que queren contar e escoitar historias recuperadas da noite dos tempos. h) “Historias no Raval”(2009). Ciclo de contos de diferentes autores cataláns e galegos invitados polos Furafollas. Tódolos meses unha historia diferente no Centro Galego de Barcelona (CGB)

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